Ploty a oplocení

Proč mravenčí královna neklade vajíčka?

Vyzývám vás, abyste se podělili o své myšlenky a postřehy v této věci.
Téma je důležité zejména pro ty, kteří začínají. Na fórech je spousta příspěvků o tom, jak chycené královny prostě nechtějí klást vajíčka a nakonec dokonce zemřou. Navíc to platí nejen pro „rozmarné“ druhy, ale i pro ty jednoduché.
Předpokládám následující důvody:
1 Poškození matek během rybolovu. Domnívám se, že královny by se absolutně neměly chytat prsty, tzn. vezměte to v klidu! Určitě právě tento způsob lovu vede nejčastěji k úhynu královen a teoreticky může vést k tomu, že královna, ač zůstane naživu, nesnese vajíčka (při poškození reprodukčních orgánů). Při odchytu vysavačem může dojít i ke zranění zvířete. Nejlepší varianta je podle mě zapíchnout (prstem nebo brčkem) do jakési tenkostěnné plastové dózy. Jinými slovy, královna musí do sklenice narazit sama.
2 Děloha neklade vajíčka kvůli tomu, že byla vystavena zvýšené teplotě a vlhkosti.
Mnoho lidí ucpává zkumavky s dělohou vatou, a to velmi silnou vrstvou. A pokud se, řekněme, místnost náhle velmi zahřeje, pak v důsledku „skleníkového efektu“ ve zkumavce může teplota stoupnout na určitou kritickou úroveň a dělohu jednoduše sterilizovat (tj. zabít v ní reprodukční produkty přenášené dělohou). samec během procesu kapitulace). Proto si myslím, že je lepší zkumavku převázat hadříkem, než ucpat vatou (možnost vázání jsem uvedl zde: http://www.antclub.org/node/2304).
Mimochodem, existuje metoda dočasné sterilizace hospodářských zvířat, kdy se zvíře (například ovce) sváže sáčkem. určité části pohlavních orgánů. A je to – sperma zemře – beran je sterilní, dokud se nevytvoří nové. I když je to pouze předpoklad, teoreticky by se něco podobného mohlo stát s mravenčí královnou, zvláště pokud vezmeme v úvahu, že hmyz jsou biologicky mnohem primitivnější tvorové než savci. A pro mravence to platí obzvlášť, protože. Páří se pouze jednou.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo zaregistrujte
  • 0

Po, 2009-08-17 02:33 — 4alex

1 – mohou existovat důvody

mnoho a častěji v důsledku okolností, které chovatel nemůže ovlivnit – paraziti, vnitřní nemoci.
Druhý bod je naprosto neudržitelný, pokud jde o předpoklad.
I když nahrazení nebo převázání bavlny hadříkem může předejít některým problémům.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo zaregistrujte
  • 1

Po, 2009-08-17 08:10 — zhorik

2 – Prostě “nechtějí.” Absolutně

Prostě „nechtějí“. Úplně u všech druhů, se kterými jsem se setkal, určité procento ulovených královen neklade vajíčka. I když všichni jsou v naprosto stejných podmínkách. Nespěchají a basta! Mimochodem, královny chytám pouze pomocí „ohrady“. Možná existuje nějaký mechanismus (pro nás dosud neznámý), zaměřený jako vždy na přežití druhu.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo zaregistrujte
  • 0

Po, 2009-08-17 10:48 — AlKo

3 – ještě nezapomeňte

že královnu mohli někde zmlátit jiní mravenci nebo predátoři, zdá se, že je zdravá, ale pak rychle zemře.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo zaregistrujte
  • 0

Po, 2009-08-17 11:53 — zhorik

4 – O to jde, to ne

Faktem je, že neumírá po velmi dlouhou dobu. Při krmení sirupem půl roku i déle.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo zaregistrujte
  • 0

Po, 2009-08-17 19:57 — TimK

5 – Souhlas

Souhlasím se Zhorikem. Občas se také setkávám se samičkami, které „nechtějí“ klást vajíčka. Všechny ostatní byly odloženy, ale tento – no, v žádném případě. Ve všech ostatních ohledech je to normální. Nyní je zde jedna ze serviformik. Ten během pár měsíců snesl tři vejce. Pak zmizeli. Možná to snědla. Nyní sedí v nádherné izolaci. Možná čeká na jaro? A to není ojedinělý případ.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo zaregistrujte
  • 0

Po, 2009-08-17 21:09 — Vladimi3

6 – Druhý bod rozhodně ne

Druhý bod je naprosto neudržitelný, pokud jde o předpoklad.

Proč je insolventní? Je fakt, že zvýšená teplota může zvířata sterilizovat. Nejsme v tropech, hmyz není přizpůsoben zvýšeným teplotám. I když v nejteplejším počasí jen strčíte prst do země, cítíte, jak je země chladnější. A královny hledají úkryt právě v zemi a často pod jakýmsi krytem, ​​tzn. v podstatě ve stínu.

Prostě „nechtějí“. Úplně u všech druhů, se kterými jsem se setkal, určité procento ulovených královen neklade vajíčka. I když všichni jsou v naprosto stejných podmínkách. Nespěchají a basta!

No, prostě nemohou přestat spěchat, musí to mít nějaký důvod.
4alex napsal – paraziti jsou nemoci a AlKo správně zmínil predátory.
Sama jsem viděla, že u dělohy L. Nigera se to děje po práci útvarů-vypadá jako celek a něco není v pořádku s břichem-jakási divná barva, zkrátka zřejmě reakce na kyselinu. Ale to vše lze říci „vyšší moc“, tzn. důvody, které nedokážeme odstranit. Na rozdíl od nesprávného rybolovu a údržby.
Dá se předpokládat, že velké dělohy při „větrání“ zkumavky silnou vrstvou vaty mohou také zaznamenat hladovění kyslíkem.

Pak zmizeli. Možná to snědla. Nyní sedí v nádherné izolaci. Možná čeká na jaro? A to není ojedinělý případ.

Nedávno jsem také chytil nějaký druh serviformica (černý), také snesl několik vajíček a nyní je nemohu najít. Možná se opravdu rozhodla přezimovat – proč plýtvat energií na potomstvo, když stejně budou mravenci na podzim a v zimě k ničemu, pokud jde o získávání potravy atd.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo zaregistrujte
  • 2

Út, 2009-08-18 00:13 — Azazel

7 — Vladimi3, zásadně nesouhlasím

Vladimi3, s tvým prvním bodem zásadně nesouhlasím.
Queen campa, messora a accophylla byly všechny poškozeny a produkují hodně plodu.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo zaregistrujte
  • 0

Út, 2009 08:18 — Raf

8 — děloha Denticulatus

Moje královna Denticulatus měla poraněné břicho, přesto nebyly s plodem žádné problémy. V lednu to bylo 11 dělníků, nyní se velikost kolonie blíží tisícovce. Tady

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo zaregistrujte
  • 0

Út, 2009-08-18 23:40 — Vladimi3

9 – Pokud je některá děloha normální

Pokud některá děloha normálně klade vajíčka při poškození, neznamená to, že je to normální! Je naprosto jasné, že je lepší královny NEzraňovat. A samozřejmě poškození vnější kostry může vést ke smrti a ztrátě života.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo zaregistrujte
  • 0

St, 2009-08-19 21:05 — Sergey1988

10 – taková promáčklina))) tak

taková promáčklina))) Jen to chci srovnat nějakou přísavkou

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo zaregistrujte
  • 0

So, 2009 08:22 — Vladimi00

11 – Ano, důlek je velký. Pokuta

Ano, promáčklina je velká. Je dobře, že vše tak dobře dopadlo! V tom smyslu, že to letí normálně, je tam tolik mravenců!

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo zaregistrujte
  • 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button